U današnje vrijeme kada hrvatski kupci gledaju na svaku kunu, a jednako i prilikom kupovine rabljenog automobila na svaki detalj, odlučili smo provjeriti ima li sreće i na strani kupovine rabljenog Talijana, u ovom slučaju to je Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm.
Još uvijek senzacija u pokretu ili na nekom parkingu (za hejtere i na šlepi), jednostavno svojim dizajnom spremno privlači poglede i punih trinaest godina od predstavljanja prvog modela.. Alfina posljednja limuzina do dolaska Giulie prošle godine; bucka, „opelijander“…eh..ta „stopedesetdevetka“!
Nasljednica popularne Alfe 156 (koja i dan danas izgleda atraktivno) u nešto većim gabaritima, no manjkom mjesta za putnike straga nažalost ne uživa imidž dostojan svojih vrlina. Kao dijete braka GM-a i FCA grupacije dobili smo gotovo blizance – Opel Vectru C i Alfa Romeo 159. Potonja je preuzela ovjes i prijenos dok je obostrana razmjena agregata bila gotovo od veće koristi GM-u nego Alfi.
Atraktivan dizajn glavna je prednost kod kupnje Alfa Romeo 159, te i pored novijih konkurenata izgleda atraktivno i primamljivo. Veliki poklopac motora sa V konturama prema popularnom središnje smještenom scudettu dominiraju prednjim krajem pored zasebnih, po tri na svakoj strani upečatljivih farova. Nemoguće je oteti se dojmu agresivnosti i snage, pa takav dizajn sa nešto blažim oštrim linijama prati siluetu i jednako upečatljivo završava straga na vodoravno položenim izduženim farovima koji su već viđeni kod ostalih kućnih modela i ostvarili snažan prepoznatljiv izgled svih Alfinih automobila.
Unutar interijera i masivne središnje konzole koja svoje vizualne elemente posuđuje sa nekih prošlih modela (156) sve je ergonomski posloženo i odaje dojam visoke kvalitete. Klasična njemačka škola završne obrade materijala i samog sklapanja prisutna je kod Alfa Romeo 159. čvrsta i udobna sjedala sa dobrim bočnim osloncem ne umaraju vozača prilikom duljih putovanja, položaj sjedenja je pravi vozački te ne zahtijeva privikavanje. Kao jedinu zamjerku upućujemo na manjak pretinaca, odnosno držača za čaše. Straga pak već opjevan manjak prostora za putnike gotovo je slika i prilika prethodnog modela – Alfe 156. Prtljažni prostor u razini je klase te će zadovoljiti potrebe četveročlane obitelji.
Kod nas na testu našao se primjerak iz 2007.godine sa 260.000 km, a pokretan 1.9 litrenim turbodizelašem snage 150 KS/110kW. Hvaljeni Fiatov dizelaš bez obzira na kilometre i godine ne odaje znakove umora te oduševljava rafiniranim radom i prihvatljivom potrošnjom u prosjeku od 7.5 litara na 100 priječenih kilometara. Poprilično živahno reagira i na dodavanje gasa, no zbog svoje mase i dobre zvučne izolacije ovaj automobil ostavljati će dojam lijenosti na cesti. Kod gotovo većine modela problema je bilo sa klapnama na usisu, te je prilikom kupovine potrebno obratiti pažnju je li taj problem odrađen preventivno ili nakon havarije. Mjenjač je GM-ov proizvod sa šest stupnjeva te popularne m32 oznake nalazi se u svim 1.9 verzijama. Jedan od najčešćih kvarova upravo je problem sa prijenosom, odnosno potrebno je obratiti pažnju na zvuk zujanja u vožnji zbog istrošenosti materijala što u konačnici može rezultirati reparacijom ili zamjenom kompletnog mjenjačkog sklopa.
Kod Alfe 159 u odnosu na prethodni model Alfu 156 nema učestale promjene ovjesa (vilica) te je sam ovjes poprilično bolji i udobniji, kočioni sistem na razini je zadatka, a pozornost bi još trebalo obratiti na oba mosta i pragove koji su skloni koroziji. Relativno povoljno održavanje, solidna razina pouzdanosti od kvarova te odličan dizelski motor trebale bi biti jedne od glavnih činjenica prilikom izbora kupnje rabljene Alfe.
Bogata oprema (testni primjerak opremljen je automatskim klima uređajem u dvije zone, monokormatskim retrovizorom, potpunim električnim paketom, sklopivim osvrtnim ogledalima, odličnim Bose ozvučenjem, xenon svjetlima sa peračima i automatskom nivelacijom snopa, naslonima za ruke sprijeda i straga, senzorima za kišu i svjetla te parkiranje sprijeda i straga te ostalim aktivnim i pasivnim sigurnosnim sustavima..) i u današnje vrijeme nudi više nego novi modeli srednje klase, a već hvaljenim dizajnom i izrazito povoljnom cijenom u odnosu na njemačku konkurenciju nameće se kao logična kupnja.
Ako sažmemo sve činjenice, oblak straha od kupovine rabljene Alfe mogao bi nestati iznad vas, te uz malo pažnje i detaljnog pregleda prilikom kupnje donijeti vam obilje sunca i sreće. Za one sa stilom Alfa Romeo 159 je pravi izbor!
U današnje vrijeme kada hrvatski kupci gledaju na svaku kunu, a jednako i prilikom kupovine rabljenog automobila na svaki detalj, odlučili smo provjeriti ima li sreće i na strani kupovine rabljenog Talijana, u ovom slučaju to je Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm.
Još uvijek senzacija u pokretu ili na nekom parkingu (za hejtere i na šlepi), jednostavno svojim dizajnom spremno privlači poglede i punih trinaest godina od predstavljanja prvog modela.. Alfina posljednja limuzina do dolaska Giulie prošle godine; bucka, „opelijander“…eh..ta „stopedesetdevetka“!
Nasljednica popularne Alfe 156 (koja i dan danas izgleda atraktivno) u nešto većim gabaritima, no manjkom mjesta za putnike straga nažalost ne uživa imidž dostojan svojih vrlina. Kao dijete braka GM-a i FCA grupacije dobili smo gotovo blizance – Opel Vectru C i Alfa Romeo 159. Potonja je preuzela ovjes i prijenos dok je obostrana razmjena agregata bila gotovo od veće koristi GM-u nego Alfi.
Atraktivan dizajn glavna je prednost kod kupnje Alfa Romeo 159, te i pored novijih konkurenata izgleda atraktivno i primamljivo. Veliki poklopac motora sa V konturama prema popularnom središnje smještenom scudettu dominiraju prednjim krajem pored zasebnih, po tri na svakoj strani upečatljivih farova. Nemoguće je oteti se dojmu agresivnosti i snage, pa takav dizajn sa nešto blažim oštrim linijama prati siluetu i jednako upečatljivo završava straga na vodoravno položenim izduženim farovima koji su već viđeni kod ostalih kućnih modela i ostvarili snažan prepoznatljiv izgled svih Alfinih automobila.
Unutar interijera i masivne središnje konzole koja svoje vizualne elemente posuđuje sa nekih prošlih modela (156) sve je ergonomski posloženo i odaje dojam visoke kvalitete. Klasična njemačka škola završne obrade materijala i samog sklapanja prisutna je kod Alfa Romeo 159. čvrsta i udobna sjedala sa dobrim bočnim osloncem ne umaraju vozača prilikom duljih putovanja, položaj sjedenja je pravi vozački te ne zahtijeva privikavanje. Kao jedinu zamjerku upućujemo na manjak pretinaca, odnosno držača za čaše. Straga pak već opjevan manjak prostora za putnike gotovo je slika i prilika prethodnog modela – Alfe 156. Prtljažni prostor u razini je klase te će zadovoljiti potrebe četveročlane obitelji.
Kod nas na testu našao se primjerak iz 2007.godine sa 260.000 km, a pokretan 1.9 litrenim turbodizelašem snage 150 KS/110kW. Hvaljeni Fiatov dizelaš bez obzira na kilometre i godine ne odaje znakove umora te oduševljava rafiniranim radom i prihvatljivom potrošnjom u prosjeku od 7.5 litara na 100 priječenih kilometara. Poprilično živahno reagira i na dodavanje gasa, no zbog svoje mase i dobre zvučne izolacije ovaj automobil ostavljati će dojam lijenosti na cesti. Kod gotovo većine modela problema je bilo sa klapnama na usisu, te je prilikom kupovine potrebno obratiti pažnju je li taj problem odrađen preventivno ili nakon havarije. Mjenjač je GM-ov proizvod sa šest stupnjeva te popularne m32 oznake nalazi se u svim 1.9 verzijama. Jedan od najčešćih kvarova upravo je problem sa prijenosom, odnosno potrebno je obratiti pažnju na zvuk zujanja u vožnji zbog istrošenosti materijala što u konačnici može rezultirati reparacijom ili zamjenom kompletnog mjenjačkog sklopa.
Kod Alfe 159 u odnosu na prethodni model Alfu 156 nema učestale promjene ovjesa (vilica) te je sam ovjes poprilično bolji i udobniji, kočioni sistem na razini je zadatka, a pozornost bi još trebalo obratiti na oba mosta i pragove koji su skloni koroziji. Relativno povoljno održavanje, solidna razina pouzdanosti od kvarova te odličan dizelski motor trebale bi biti jedne od glavnih činjenica prilikom izbora kupnje rabljene Alfe.
Bogata oprema (testni primjerak opremljen je automatskim klima uređajem u dvije zone, monokormatskim retrovizorom, potpunim električnim paketom, sklopivim osvrtnim ogledalima, odličnim Bose ozvučenjem, xenon svjetlima sa peračima i automatskom nivelacijom snopa, naslonima za ruke sprijeda i straga, senzorima za kišu i svjetla te parkiranje sprijeda i straga te ostalim aktivnim i pasivnim sigurnosnim sustavima..) i u današnje vrijeme nudi više nego novi modeli srednje klase, a već hvaljenim dizajnom i izrazito povoljnom cijenom u odnosu na njemačku konkurenciju nameće se kao logična kupnja.
Ako sažmemo sve činjenice, oblak straha od kupovine rabljene Alfe mogao bi nestati iznad vas, te uz malo pažnje i detaljnog pregleda prilikom kupnje donijeti vam obilje sunca i sreće. Za one sa stilom Alfa Romeo 159 je pravi izbor!