NOVOSTI

5 razloga zašto je novi BMW M2 jedan od najboljih M-ova unatoč izgledu

BMW je na jesen prošle godine predstavio drugu generaciju M2 Coupea (G87), zbog kojeg je dobio mnogo kritika od entuzijasta diljem svijeta. Razlog tomu nisu bile specke, već kontroverzni dizajn, no činjenica je da M2 ima nekoliko aseva u rukavu.

1. Dimenzije

Jedan od tih aseva tiče se kompaktnosti. Naime, s dužinom od 4580 mm, širinom od 1887 mm i visinom od 1402 mm, G87 M2 nije mali. Zapravo je jako nalik na E92 M3 iz 2007.

BMW M2

Drugim riječima, M2 je najmanji novi M, sa svim prednostima koje njegova okretnost nosi. Ipak, postoji i loša strana – M2 teži 1730 kg kada je opremljen manualcem, i 1754 kada u automatik izvedbi. To znači da je za oko pola tone teži od kockice M3. Također je teži i od M4 CSL-a (1625 kg).

2. Snaga

Prije nekih 40-ak godina, kockica s M3 značkom sa svojim četverocilindrašem bila je sposobna proizvesti nešto malo manje od 200 KS (143 kW). To je bilo mnogo za to doba, ali novi M2 pokazuje sa svojim 3,0-litrenim rednim šestakom od 500 KS koliko smo daleko dogurali.

BMW M2

U svom tom tehnološkom razvoju, BMW je ostao vjeran sebi pa se snaga i dalje prenosi na stražnje kotače, i to putem standardnom ručnog mjenjača sa šest brzina – nešto što se čini kao svjetionik nade u ovom mračnom dobu auto-industrije za sve entuzijaste i poklonike analognim i istinski vozačkim automobilima.

3. Manualac

Upravo smo sada to spomenuli, ali upravo taj ručni mjenjač zaslužuje da ga se kategorizira kao zasebna prednost M2. Dani ručnih mjenjača su odbrojani, te ih je većina proizvođača napustila kako ulazimo u električnu eru.

BMW M2

Dirk Hacker, šef razvoja u BMW-ovom M odjelu, rekao je da će manualac ostati standard na M2 sve do kraja njegovog životnog ciklusa. Tako da, imamo se čemu još veseliti, i nije sve u izgledu.

4. Proporcije

Iako mnogi nisu ljubitelji novog dizajna druge generacije M2, mi mislimo da nije zaslužio sav taj “hejt”. Njegove proporcije zapravo su taman pravog oblika za nešto što mnogi nazivaju “pravim vozačevim automobilom”.

BMW M2

Pod time konkretno mislimo na široke stražnje blatobrane, krov od karbonskih vlakana, i crne 19-inčne cipelice i vrata bez okvira koja daju naslutiti da ovo nije sorta auta s kojom idete u trgovinu po špeceraj. Rešetka i četvrtasti usinici po našem su mišljenju nešto čime je BMW htio osvježiti stvari, a možda nije ni trebao. Često kažu, ne treba mijenjati ono što valja, pa se ovdje moramo složiti s time.

5. Cijena

S početnom cijenom od nekih 60.000 eura, M2 možda nije pristupačan automobil, ali obzir moramo uzeti druge zvijeri s M oznakom. Kad to učinimo, novi M2 je najjeftiniji BMW M kojeg možete kupiti u salonu. Također predstavlja veliku uštedu u odnosu na vodeći friško predstavljeni XM – ali to je priča za sebe.

BMW M2

Jesu li vam ovi razlozi dovoljni da malo manje mrzite novi G87 M2, ili i dalje smatrate da su kutijasti bubrezi dovoljan razlog da ga se smatra promašajem?