NOVOSTI

Dan oproštaja: Na današnji dan prije 35 godina napustio nas je Enzo Ferrari, ‘il Commendatore’

14. kolovoza ove godine obilježava 35. godišnjicu smrti Enza Ferrarija. Čovjek koji je utemeljio Ferrari bio je, prema nekima, težak čovjek s kojim niste htjeli imati posla, kao što su na glasu mnogi drugi genijalci. Ali nitko nikada nije dovodio u pitanje njegovu strast prema utrkama i njegovu predanost prema kompaniji koju je osnovao 1947. godine. Njegov je život bio dug i kompliciran, pa ćemo napisati nekoliko riječi za čovjeka koji je osnovao tvrtku “propinjajućeg konja”, koja je proizvela neke od najboljih auta koje je svijet vidio.

https://www.youtube.com/watch?v=8BQyr34Ru-8

 

Rođen 1898., Enzo Ferrari isprva je radio za CMN (Construzioni Meccaniche Nazionali) redizajnirajući karoserije kamiona u osobna vozila. Ušao je u utrke s CMN-om 1919., ali bez uspjeha. 1920. godine napustio je CMN kako bi radio u Alfa Romeu, gdje je osnovao svoj trkaći odjel, kojeg je nazvao Scuderia Ferrari, potpisujući ugovore s poznatim vozačima kao što je Tazio Nuvolari. Međutim, Alfa Romeo se povukao iz svijeta utrka 1933. godine zbog problema s novcem, da bi se vratio 1937. i smanjio Enzovu ulogu u trkaćem odjelu. Njegov odlazak je bio neizbježan, ali budući da mu klauzula u ugovoru nije dopuštala da se utrkuje četiri godine, pronašao je rupu u zakonu i osnovao Auto-Avio Costruzioni i počeo se baviti isporukom dijelova drugim timovima.

Enzo Ferrari

Nakon Drugog svjetskog rata preselio je svoju tvrtku iz Modene u Maranello, gdje je ostala do danas, a 1947. osnovao je Ferrari S.p.A. Proizvodio je cestovne automobile, počevši s V12 125S-om, ali samo kako bi skupio nešto kinte i počeo se opet baviti utrkivanjem. To se dogodilo godinu dana kasnije i 1950. ušao je u prvo svjetsko prvenstvo u Formuli 1, u kojem se Scuderia još uvijek natječe. Ali njegove aktivnosti nisu bile ograničene na F1, budući da se Ferrari također natjecao na Le Mansu i Mille Migliji s nevjerojatnim uspjehom. Enzo Ferrari postao je poznat kao “il Commendatore” i angažirao je neke od najboljih vozača svih vremena koje je slavno poticao da se žestoko natječu jedni protiv drugih – često sa strašnim posljedicama.

Financijski problemi natjerali su ga 1960-ih da proda dio svoje tvrtke. Ford je skoro zaključio posao, ali se Enzo povukao i na kraju prodao dio dionica Fiatu, koji je 1969. kupio 50% njegove tvrtke. Kultni F40 bio je posljednji Ferrarijev model kojeg je “Commendatore” nadgledao. 14. kolovoza 1988. godine je preminuo.

Ferrari F40

Te su godine McLaren Hondini MP4/4 pobijedili na svim F1 utrkama osim prve. Bila je to Velika nagrada Italije održana u Monzi 11. rujna, gdje su Gerhard Berger i Michele Alboreto prošli kroz cilj u svojim F1/87/88C na prvom i drugom mjestu. Prikladno, bila je to prva utrka održana nakon il Commendatoreove smrti. Godine 2002. Ferrari je predstavio svoj vrhunski superautomobil kojeg je nazvao Enzo, u čast osnivača tvrtke, a sljedeće godine snimljen je film o njegovom životu.