14. kolovoza ove godine obilježava 35. godišnjicu smrti Enza Ferrarija. Čovjek koji je utemeljio Ferrari bio je, prema nekima, težak čovjek s kojim niste htjeli imati posla, kao što su na glasu mnogi drugi genijalci. Ali nitko nikada nije dovodio u pitanje njegovu strast prema utrkama i njegovu predanost prema kompaniji koju je osnovao 1947. godine. Njegov je život bio dug i kompliciran, pa ćemo napisati nekoliko riječi za čovjeka koji je osnovao tvrtku “propinjajućeg konja”, koja je proizvela neke od najboljih auta koje je svijet vidio.
https://www.youtube.com/watch?v=8BQyr34Ru-8
Rođen 1898., Enzo Ferrari isprva je radio za CMN (Construzioni Meccaniche Nazionali) redizajnirajući karoserije kamiona u osobna vozila. Ušao je u utrke s CMN-om 1919., ali bez uspjeha. 1920. godine napustio je CMN kako bi radio u Alfa Romeu, gdje je osnovao svoj trkaći odjel, kojeg je nazvao Scuderia Ferrari, potpisujući ugovore s poznatim vozačima kao što je Tazio Nuvolari. Međutim, Alfa Romeo se povukao iz svijeta utrka 1933. godine zbog problema s novcem, da bi se vratio 1937. i smanjio Enzovu ulogu u trkaćem odjelu. Njegov odlazak je bio neizbježan, ali budući da mu klauzula u ugovoru nije dopuštala da se utrkuje četiri godine, pronašao je rupu u zakonu i osnovao Auto-Avio Costruzioni i počeo se baviti isporukom dijelova drugim timovima.
Nakon Drugog svjetskog rata preselio je svoju tvrtku iz Modene u Maranello, gdje je ostala do danas, a 1947. osnovao je Ferrari S.p.A. Proizvodio je cestovne automobile, počevši s V12 125S-om, ali samo kako bi skupio nešto kinte i počeo se opet baviti utrkivanjem. To se dogodilo godinu dana kasnije i 1950. ušao je u prvo svjetsko prvenstvo u Formuli 1, u kojem se Scuderia još uvijek natječe. Ali njegove aktivnosti nisu bile ograničene na F1, budući da se Ferrari također natjecao na Le Mansu i Mille Migliji s nevjerojatnim uspjehom. Enzo Ferrari postao je poznat kao “il Commendatore” i angažirao je neke od najboljih vozača svih vremena koje je slavno poticao da se žestoko natječu jedni protiv drugih – često sa strašnim posljedicama.
Financijski problemi natjerali su ga 1960-ih da proda dio svoje tvrtke. Ford je skoro zaključio posao, ali se Enzo povukao i na kraju prodao dio dionica Fiatu, koji je 1969. kupio 50% njegove tvrtke. Kultni F40 bio je posljednji Ferrarijev model kojeg je “Commendatore” nadgledao. 14. kolovoza 1988. godine je preminuo.
Te su godine McLaren Hondini MP4/4 pobijedili na svim F1 utrkama osim prve. Bila je to Velika nagrada Italije održana u Monzi 11. rujna, gdje su Gerhard Berger i Michele Alboreto prošli kroz cilj u svojim F1/87/88C na prvom i drugom mjestu. Prikladno, bila je to prva utrka održana nakon il Commendatoreove smrti. Godine 2002. Ferrari je predstavio svoj vrhunski superautomobil kojeg je nazvao Enzo, u čast osnivača tvrtke, a sljedeće godine snimljen je film o njegovom životu.