NOVOSTI

Goodyearove svjetleće gume – ‘Sjajna’ ideja koja nikad nije urodila plodom

Klasici se mogu pohvaliti mnogim značajkama koje ne vidite na suvremenim autima, ali jeste li znali da su u jednom trenutku te značajke uključivale osvijetljene gume? Ideja se pojavila u 50-ima, ali ništa od toga nije bilo sve dok o tome nije počeo razmišljati Goodyear početkom 1960-ih.

 

Ideja je nazvana “najdramatičnijim razvojem guma u povijesti industrije”, a gume su izrađene od sintetike poznate kao “Neothane”. Goodyear je koristio proziran materijal, obojivši ga u različite boje – svijetlo zelenu, žutu, plavu i crvenu. Zatim je proizvođač u njih stavio 18 malih žarulja, koje su biti bile svjetla na instrument tabli, unutar guma, dajući im sjajni efekt kojeg vidite na fotkama.

Svjetleće gume, Goodyear

Dok je sintetički Neothane bio izdržljiv i prilično jednostavan za izradu, budući da je kombinirao karakteristike plastike i gume, bilo je nekoliko mana zbog kojih je ideja propala. Kao prvo, materijal je bio preskup za proizvodnju. Gume su se također ponašale loše u mokrim uvjetima, te su se imale tendenciju “topiti” kad je vozač prejako kočio. Također je bilo glasina da su svjetleće gume defokusirale ostale sudionike u prometu.

Svjetleće gume, Goodyear

“Ulični testovi izazivali su pomutnju. Drugi vozači su bili toliko očarani lijepim bojama da su prolazili kroz crvena svjetla ili su jednostavno stali kako bi zurili. Promet ne ulicama znao je stati. Pješaci su zjapili od strahopoštovanja (…)”, napisao je Mark. J. Price, novinar Akron Beacon Journala.

Zbog tih ozbiljnih problema s Neothaneom – i naizgled strastvenog tima inženjera – Goodyear je cijelo desetljeće pokušavao popraviti nedostatke, ali bezuspješno. Na kraju su bili prisiljeni odustati od projekta.

Svjetleće gume, Goodyear

Dok tehnologija tog vremena možda nije bila u mogućnosti implementirati osvijetljene gume, možda bi suvremeni dizajner mogao iznijeti tu ideju na raspravu današnjoj publici. Uostalom, tko ne bi želio svjetleće gumice za sva ona noćna “kruziranja” gradom.

Na djelu ih možete vidjeti u priloženom videu. Možda ćemo nekad u budućnosti pisati o njima – tko može bilo što reći sa sigurnošću u ovim turbulentnim vremenima u auto-industriji?