NOVOSTI

Kako je sve započelo: Šef RUF-a posjeduje jednog od najstarijih i najvažnijih prototipa 911

Dva su se trenutka pokazala ključnima u životu mladog Aloisa Rufa Jr., i oba se tiču Porschea 911. Njegov je otac već otvorio mehaničarsku radnju u Pfaffenhausenu, u Njemačkoj, 1939. godine, a nakon poteškoća u poslijeratnim godinama, napravio je turistički autobus kako bi proširio poslovanje. “Individualni prijevoz nije bio tako uobičajen kao danas,” rekao je Ruf Jr. za TopGear.com, “tako da bi ljudi radili šest dana u tjednu i onda nedjeljom putovali autobusom”. I upravo je jedna od tih nedjelja promijenila tijek obiteljskog posla.

“Jedne nedjelje 1963. godine moj otac vozio je autobus kada ga je pretekao Porsche”, rekao je. “U to je vrijeme bio rijetka pojava na cesti. Vozač Porschea koji je pretjecao mog tatu nažalost je izgubio kontrolu i prevrnuo se u jarak. Moj tata ga je čuvao, odveo ga u bolnicu i pobrinuo se da bude dobro. Kasnije je kupio olupinu. Popravio ga je i to je bio naš prvi Porsche i tako je sve počelo. To je bilo prije 60 godina”, prisjeća se Alois Jr.

Porsche 911 Quickblau

Prisjeća se koliko je taj trenutak bio dojmljiv. “Tada sam imao 13 godina, pa zamislite kakav je Porsche imao utjecaj na mene. Bio sam lud za autima”. Zastao je na trenutak, a zatim se nasmiješio. “Smiješna priča. Prodali smo taj Porsche godinu dana kasnije jednom mladiću koji nam je prišao i kupio auto na licu mjesta novcem pohranjenim u bombonijeri”. Ali koji je bio prvi auto Rufa Jr.? “Onaj kojeg sam koristio kao student bio je Citroen 2CV. Jako mi se svidio taj auto. Kad sam imao 18 godina popravljao sam ga i vozio posvuda. S 19 sam dobio svog prvog Porschea 911 kojeg mi je otac kupio iz Stuttgarta. Bio je oštećen i bez motora. Tek kasnije smo saznali njegovu povijest”, dodao je.

Porsche 911 Quickblau

Otac je htio nešto malo sporije za sina. “Dopustio mi je da u njega ubacim motor iz 912 – četverocilindraš s 90 KS. Bio je ipak malo sigurniji!. Vozio sam ga takvog do 1971. Bio sam tako uzbuđen. Nije me bilo briga kakav je motor unutra – čak i da je bio Volkswagenov motor, sve dok mogu voziti siluetu tog auta, sretan sam”. Kao i svaki tinejdžer opčinjen automobilima, počeo je petljati po njemu. “Nije mi se svidjela boja, pa sam ga ofarbao u metalik plavu. Htio sam da izgleda kao 911 S, jer je to bio vrhunski model, pa sam na njega nabacao ukrase s 911 S, uključujući i Fuchsove felge”.

Porsche 911 Quickblau

U godinama koje će uslijediti, Ruf Jr. polako će otkrivati izvanrednu povijest i porijeklo automobila. Naime, prvi put je prikazan u Londonu 1963., ali s drvenim motorom – kao što su se u to doba izlagali prototipi, prije nego što je dobio svoj originalni “šestak” i bio poklonjen vrlo važnom direktoru. “Bio je to testni automobil Ferdinanda Piecha“, rekao je. “Vozio ga je do 1965., a onda ga je prodao Hansu Mezgeru, Porscheovom legendarnom proizvođaču motora. Mezger ga je imao dvije godine i zatim ga je prodao gospodinu koji se bavio izradom karoserija. Ovaj gospodin ga je vozio, uživao u njemu, ali je doživio nesreću na stazi Hockenheimring.

Alois Ruf Jr.

“On ga je stavio na oglasnik, a moj otac ga je kupio”. Restauracija je započela 2019., a Ruf Jr. otkrio je da je njegov auto, pod nadimkom “Quickblau”, bio jedan od samo sedam originalnih prototipa ranog 911, dok se još zvao 901. “Do danas su preživjela samo dva”, rekao je. “Moj auto je broj 6, a broj 7 se nalazi u Pennsylvaniji u SAD-u”. “Moj je auto prvi koji je imao kontrolnu ploču s pet instrumenata – klasičnu 911 ploču. Ostali prototipi imali su samo dva”.

Sada je auto u potpunosti vraćen na originalne specke. Štoviše, bio je izložen na ovogodišnjem Sajmu automobila kod Ville d’Este gdje je osvojio nagrade “Najbolji u klasi” i “Najpoznatije vozilo”. Ruf Jr. ga i danas vozi. “Ne želim ga držati zatvorenog u kutiji, to je moj auto kojeg treba voziti. Za mene je to prava jurilica koja mora biti na cesti”.