NOVOSTI

MTM-ov Audi RS 3-R od 650 KS je pravi ‘pocket-rocket’ kojeg se boje i neki superautomobili

Audi RS 3 već je na cesti dovoljno dugo da su poznate tuning face počele petljati po njemu. ABT je, recimo, ubacio novi ECU i posebno razvijen intercooler s optimiziranim protokom koji su mu omogućili sprintanje do stotke za 3,3 sekunde, što je za čak pola sekunde brže od tvorničke brojke. Poznati tuner iz Njemačke, MTM, koji se nalazi nekoliko koraka od ABT-a u Bavarskoj, nedavno je predstavio svoje najnovije remek djelo – od običnog Audija RS 3 skovali su ubojicu superautomobila. I dok Motoren-Technik-Mayer (MTM) nije toliko poznat kao Brabus ili Alpina, njihov rad nije ništa manje zadivljujuć. Osnivač MTM-a, Roland Mayer, mehanički je genij koji je usko povezan s Audijem posljednja četiri desetljeća. Roland je zapravo bio dio tima koji je 1985. godine razvio Quattra s rednim “petakom”. Sada, kada nam je jasno zašto ovo poduzeće ima slabu točku prema Audiju, vratimo se mi na RS 3-R. Njihov najnoviji podvig doslovno je projektil. Treba napomenuti kako polazište nije bio tvornički Audi, već tunirani RS 3 pripremljen od ABT-a. Nakon što su vidjeli što su njihovi bavarski susjedi učinili sa serijalom, tim Rolanda Mayera vjerojatno je rekao – “pa možemo mi i bolje”. S početnim specifikacijama od 400 KS i 500 Nm, ABT je ispumpao dodatnih 100 KS i 100 Nm, te prekrstio auto kao RS 3-R. MTM je ipak otišao korak dalje. Njihove brojke su sljedeće: 653 KS i 750 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/H za 3,02 sekunde. Najveća brzina ostala je ista, ograničena na okruglih 300 km/h, iako je sigurno pretpostaviti da bi nakon MTM-ovog tretmana ovo moglo ići i preko 320 km/h. Međutim, sve ovo dolazi i s cijenom – 27.070 eura. Ali to je samo cijena paketa, koji uključuje modificiranje upravljačkih jedinica motora i mjenjača, zamjenu limitatora brzine i optimiziranje vremena prebacivanja mjenjača. Poboljšani usisni razvodnik i višestruke optimizacije usisa idu punim krugom kako bi pružili navedene performanse. Ojačane čelične klipnjače i ležajevi održavaju vatru unutar cilindara i okretanje ručice s visokim brojem okretaja. Osim diskretnih naljepnica na prednjim vratima s natpisom “653” i “MTM” na stražnjoj strani, vrlo malo toga govori da ovaj Audi može posramiti vrlo mnogo superautomobila, što cijelu stvar čini još “slađom”.