NOVOSTI

Retrovizor: Mercedes je predstavio prvi trkaći auto sa središnjim motorom prije jednog stoljeća

Pretpostavili biste da su se trkaći auti oduvijek proizvodili sa središnjim rasporedom motora, budući da pružaju najbolju ravnotežu za vožnju na stazi. Zapravo, Mercedes je bio pionir te ideje, i to prije jednog stoljeća s Benz RH dvolitrenim trkaćem.

Mercedes-Benz

Auto je predstavljen 9. rujna 1923. na Velikoj nagradi Europe u Monzi, s tri primjerka. Njima su upravljali Ferdinando Minoia (startni broj 1), koji je završio na četvrtom mjestu, Franz Horner (startni broj 7), koji je završio na petom mjestu, i Willy Walb (startni broj 13), koji nije uspio završiti. Predstavljanje trkaćeg auta s motorom na sredini možda nije donijelo pobjedu Nijemcima, ali barem je dizajner Max Wagner dobio počasnu nagradu za trkaći automobil “suza”, dizajn koji se u to vrijeme smatrao futurističkim.

Mercedes-Benz

Razvoj je započeo godinu ranije, kada su dr. Hans Nibel, voditelj razvoja u Benz & Cie., i Wagner bili impresionirani autom u obliku “suze” Edmunda Rumplera. Benz je tada nabavio licencni ugovor, zajedno sa setovima za crtanje. Sve je to dovelo do motora na sredini, i prve upotrebe neovisnog stražnjeg ovjesa s dvostrukom zglobnom zakretnom osovinom u utrkama. Snaga je dolazila iz 2,0-litrenog šestaka od 90 KS kojeg je razvio dr. Arthur Berger. Bio je usklađen s dva Zenith horizontalna rasplinjača i radilicom sa sedam valjkastih ležajeva. Rupe za smanjenje težine također su integrirane u okvir, kao i papučice i poluge mjenjača.

Mercedes-Benz

Kraj jurilica u obliku “suze” dogodio se nakon spajanja Benza i Daimlera 1926. godine, kada je Ferdinand Porsche, direktor razvoja, odlučio završiti program. Ipak, slični koncepti sa šestcilindričnim motorima su uslijedili, kao i nagrade za njih 1935., 1937. i 1938. godine. Danas je princip trkaćih automobila sa središnjim motorom usvojen u svim moto sportovima, kao i u Formuli 1. Najnovije remek-djelo njemačkog proizvođača automobila sa središnjim motorom je Mercedes-AMG One, nešto najbliže F1 bolidu koji se smije voziti na cesti.