NOVOSTI

Od modernih jurilica do povijesnih klasika: Ovo je 10 naj ‘cool’ Porschea Jerryja Seinfelda

Budući da je dugogodišnji entuzijast njemačkog brenda, Jerry Seinfeld ima privilegiju posjedovati neke aute koje obični smrtnici nemaju. Stoga ne čudi da je komičar skupio kolekciju najrjeđih, posebnih i povijesno značajnih sportskih automobila iz Stuttgarta svih vremena. Od modernih posebnih izdanja, kojima je sjedište Porschea Jerryju omogućilo rani pristup, do kultnih jurilica s trkaćim pedigreom i povijesti poput pobjeda na Le Mansu – Seinfeld ima sve.

10. Porsche 911 Speedster Type 991.2 iz 2019.

2019. Porsche 911 Speedster Type 991.2

Nadimak “Speedster” bio je kult među ljubiteljima marke iz Stuttgarta. Pronalaženje korijena u 356-ici koju je Max Hoffman svojedobno tražio od tvornice. Porsche je tada koristio pločicu s imenom Speedster za ograničena specijalna izdanja za svaku generaciju 911 nakon toga; 997 i 991. Generacija Speedstera 991.2 izvorno je puštena u promet 2019. s posebnom 4,0-litrenom verzijom Porscheovog boxer “šestaka”. Sposoban da proizvede 503 konja i 470 Nm okretnog momenta, ovaj 991 je GT3 s otvorenim krovom.

9. Porsche 911 Classic Club Coupe iz 1999. (Type 996)

1999. Porsche 911 Classic Club Coupe (Type 996)

Tvornički restauriran od strane Porsche Classica za njihovu aukciju povodom 75. obljetnice u suradnji s Porsche Clubom Amerike i Porscheovim odjelom Sonderwusch, 911 Classic Club Coupe svjež je u Seinfeldovoj garaži. Proizveden je u spomen na Porscheovu 75. godišnjicu proizvodnje vrhunskih sportskih automobila. Značka na kontrolnoj ploči ispisuje “No. 001/001”. Temelj je bila rabljena karoserija 991 (996) koja je skinuta do golog čelika kako bi se školjka vratila na tvorničke standarde, a zatim je ojačana da podnese povećanje snage 3,6-litrenog boxer “šestaka”. Sada proizvodi 381 KS.

8. Porsche 934 Turbo RSR iz 1976.

1976. Porsche 934 Turbo RSR

Ovo je jedan doista jedinstven 911. Proizveden je oko ranih G-karoserija Turbo Carrere 911, za natjecanje u utrkama sportskih auta Grupe 4 GT diljem svijeta. Nadovezujući se na uspjeh Carrera RSR, poznato je da je 934 Turbo RSR koristio karoseriju i stražnje krilo standardne 930 generacije 911. Kao jedan od ukupno 31, ovaj ulično legalni Porscheov trkaći auto definitivno je poseban.

7. Porsche 917KH iz 1970. (Bivši Steve McQueenov)

917-022 ima vrlo živopisnu povijest, što ga čini još jedinstvenijim. Šasiju 022 novu je kupila produkcijska tvrtka Stevea McQueena, Solar Productions, kao McQueenov automobil za poznati film “Le Mans”. Nakon završetka snimanja, automobil je otpremljen u Europu, a kupio ga je Willi Kauhsen koji je 1971. bio vlasnik Porschea 917 i vodio kampanju te je sudjelovao u utrci izdržljivosti “Buenos Aires 1000 km”. Vozila su ga legendarna imena motosporta – Jo Siffert, Reinhold Joest i Richard Attwood. Na kraju ga je kupio komičar.

6. Porsche 910 iz 1967.

Nešto manje poznati Porscheov trkaći automobil, ali entuzijasti i povjesničari automobila znali bi da je Porsche 910 jednako značajan u povijesti utrka proizvođača. Napravljen kao evolucija uspješnog trkaćeg Porschea 906, Porschea 910 pokreće 2,2-litreni osmocilindrični boxer, a sudjelovao je na raznim utrkama – od “hillclimbova” do utrka izdržljivosti diljem svijeta.

5. Porsche 718 RSK Spyder iz 1959.

1959. Porsche 718 RSK Spyder

718 RSK nastao je na temelju učenja i uspjeha popularnijeg 550A Spydera, nedvojbeno zbog njegove povezanosti sa smrću holivudske zvijezde Jamesa Deana. Razvoj nasljednika modela 550 započeo je 1956. i kontinuirano se razvijao do 1959. prije nego što je Porsche predstavio njegovu zamjenu, 718 RS60 Spyder. Iako je imao uvelike sličan Fuhrmannov motor s četiri bregaste kao i 550 Spyder, 718 RSK imao je aerodinamičniju karoseriju i poboljšanu šasiju.

4. Porsche 356B Carrera GTL Abarth iz 1960.

1960. Porsche 356B Carrera GTL Abarth

Ovog Porschea 356 prepravio je gospodin čije se ime obično povezuje s talijanskim Fiatom. 1959. godine Porschea je sustizala konkurencija. Tako su čelnici Porschea odlučili povjeriti gospodinu da prepravi karoseriju 356 s lakšim, aerodinamičnijim oblikom kako bi ostao značajan u utrkama. Kompaktnija veličina, aerodinamičniji oblik karoserije i manja težina dali su Carreri GTL dovoljno prednosti nad konkurencijom. Pokretao ga je 1,6-litreni Fuhrmannov motor s četiri bregaste, koji se pokazao nevjerojatno uspješnim, pobijedivši na Targa Floriju 1960., kao i na Nürburgringu i na 24 sata Le Mansa.

3. Porsche 356 SC Cabriolet iz 1966. (Nizozemski policijski automobil)

1966. Porsche 356 SC Cabriolet Dutch Police Car

Ovaj 356 SC Cabriolet iz 1966. poznat je kao posljednji 356 ikada napravljen. Do 1966. Porsche je duboko ušao u proizvodnju novih 911 i 912, ali nizozemska policija, koja je zavoljela Porschee zbog njihove pouzdanosti i performansi, zatražila je konačnu seriju od deset 356-ica za svoju flotu. Nizozemci su odabrali Porschee kao svoja policijska patrolna vozila zbog porasta slučajeva prebrze vožnje i prometnih nesreća u tom razdoblju. Tako su im mogućnosti malo pouzdanog Porschea 356 imale smisla. S najvećom brzinom od 200 km/h, bio je savršen za hvatanje manijaka za volanom. Ovo je primjerak 10 od 10 koje su Nizozemci naručili, što ga zapravo čini posljednjim 356 ikada napravljenim.

2. Porsche 550 Spyder iz 1955.

1955. Porsche 550 Spyder

Zloglasni “James Deanov Porsche”, kako su ga mnogi prozvali, ali prije toga i “Mali gad”, 550 Spyder bio je poznat kao “ubojica divova”. Pokazavši se kao pravim izazovom za automobile s dvostruko većim motorom i snagom, mali 550 Spyder nizao je pobjedu za pobjedom. Porsche je upario laganu aluminijsku karoseriju s četverocilindričnim bokserom s četiri bregaste, što je bio njihov prvi pokušaj  da razviju snažniji motor koji se temeljio na Volkswagenovim motorima koji su se koristili u prošlosti. 95 pobjeda u utrkama i 75 pobjeda u klasi zapečatilo je reputaciju Porschea 550 Spydera kao “ubojice divova”.

1. Porsche 356 Gmünd Coupe iz 1949.

Jednostavno je – ovo je početak onoga što je Porsche danas. Gmünd auti bili su najraniji modeli 356 koje je Porsche napravio. Prije nego što su kupili tvornicu u Stuttgartu, Ferry Porsche i njegov tim izgradili su prvih pedeset Porschea iz stare pilane u Gmündu u Austriji, zbog čega su dobili nadimak “Gmünd Coupe”. Skromni mali 356 Coupe bio je početak Porscheove pobjedničke forme i dao im je okus pobjede u Le Mansu. S karoserijama ručno izrađenim od aluminija, prvi 356 Coupe bili su lagani i nije im trebalo puno motivacije da potjeraju do velikih brzina.

Izvor: Topspeed.com